torsdag 30 januari 2014

Lev ditt liv!

Hej!
Ett av mina stora intressen är inredning och design. Jag ska försöka börja skriva ner och länka lite till det jag skriver om. Eftersom jag jobbar hemifrån så kan jag ta ett break när helst jag vill och sätta mig med lite inredning för att sen gå tillbaka till skrivbordet och jobba igen. Det låter lyxigt men kan bli din verklighet. Vi får inte glömma att internet är vår största arbetsplats.

Idag när jag åt lunch så läste jag ett jättebra inlägg skrivet av Christian Bir, en utav grundarna till Strom&Bir (alltså den svenska SFM supporten)
Där förklarade han en del av sin resa och hur det plötsligt vände och blev ett helt nytt liv.

Strom&Bir är två herrar som inspirerar mig enormt och visar mig att allt är möjligt om man bara lägger manken till!

Att jobba som digital internetentreprenör är ett flexibelt jobb på så sätt att du själv bestämmer dina arbetstider. MEN
Det är inget jobb där du trycker på en knapp så rullar pengarna in. Man jämföra det lite som att starta ett eget företag fast du har inte samma investeringsutgifter eftersom det i regel tar några år innan ett traditionellt företag går med vinst, det är det som gör internet så bra, att du medan du sover syns över hela världen vilket gör att det går betydligt fortare att få igång din business.

Det finns helt fantastiska människor i Sverige som själva jobbar med detta och som har gått samma väg som jag går just nu, av dessa får man naturligtvis hjälp så fort man undrar över något.

Tillsammans blir vi starka.

Kika in på den svenska SFM supportens hemsida på länken nedan.

Hoppas ni får en underbar kväll!

svensk sfm support hemsida

"Det finns bara en som kan leva ditt liv, och det är du"

 

 

Erika Frisk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar