lördag 10 januari 2015

Jobba platsoberoende

Friheten att jobba platsoberoende
Jag har alltid varit av den åsikten att livet är för kort för att kastas bort, jag värderar frihet i livet och att inte känna mig fast i ett ekorrhjul som aldrig slutar att snurra. Jag vill göra saker som känns viktigt för just mig, men sanningen är ju den att någon form av inkomst måste man ändå ha.
I dagsläget ser livet för en "Svensson" ut som så att när skoltiden är över ska man välja ett yrke och när man väl gjort det så jobbar man 08.00-17.00 dagar hela sitt friska liv sen när man är för sjuk eller för gammal för att jobba jo, då ska man börja leva livet?! Det känns helt bakvänt tycker jag. DÄRFÖR mina vänner tog jag tag i detta.
Jag kom i kontakt med en kvinna i södra Sverige som berättade om sin fantastiska livsstil och sitt jobb som hon sköter hemifrån via datorn. I Sverige har vi inte kommit så väldigt långt med den här biten att jobba hemifrån men utomlands så är de ganska långt gånget och det blir allt vanligare att vi jobbar hemifrån även här i vårt avlånga land. Att ha den friheten att välja sina arbetstider och sin arbetsplats från dag till dag tror jag kommer sänka snittet på utbrändhet, ångest och oro, stressmagar, och över huvud taget psykiskt dåligt mående.
Jobbet
Det här jobbet innebär att man jobbar som digital entreprenör/marknadsförare och det är något som alla klarar av, och då menar jag alla. Faktum är att snittåldern för just det här jobbet är personer som är 40+. Du behöver ingen förkunskap eller speciell profession då företaget ger dig all nödvändig utbildning via internet. Du behöver heller ALDRIG ha någon telefonkontakt eller ha hand om några försäljningar eftersom det sköts av SFM s säljkonsulenter.
Min resa
Idag har jag jobbat med SFM i drygt ett år och det har verkligen förändrat mitt liv och förändrat mina framtidsplaner. Jag är ett levande exempel på att det är möjligt att jobba hemifrån med endast datorn som verktyg, vilket känns fantastiskt kul. Mitt mål är nu att hjälpa andra som också önskar en fri vardag men ändå ett jobb.
Vill du som jag jobba hemifrån och vara din egen chef?
Ha de gott så länge !
Kram
Erika Frisk
SFM Elite medlem och coach


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar